Artikel 1: De Kerkstraat (N459) wordt als een voorrangsweg ingericht ten opzichte van al de erop uitkomende zijstraten.
Deze verkeersmaatregel wordt ter kennis van de weggebruikers gebracht door het plaatsen van de hierna vermelde verkeerssignalisatie:
Er wordt tevens een dwarsstreep, door witte driehoeken, zoals is voorzien in artikel 76.2 van het KB van 01.12.1975, aangebracht haaks op de rand van de rijbaan waar de bestuurders zo nodig moeten stoppen en voorrang verlenen ingevolge het verkeersbord B1 in de Modest-Huysplein, Reigersvliet, Leybulcklos, Kerkstraat 70-82 en Oliebergstraat.
Er wordt tevens een stopstreep, gevormd door een witte doorlopende streep, zoals is voorzien in artikel 76.1 van het KB van 01.12.1975, aangebracht haaks op de rand van de rijbaan waar de bestuurders moeten stoppen ingevolge het verkeersbord B5 in de Kreupelstraat, Kerkstraat 21A-25, Kerkstraat 66-68 (naast de oude begraafplaats) en de Herdersstraat.
Artikel 2: In de Kerkstraat (N459) wordt de rijbaan in rijstroken verdeeld.
Deze verkeersmaatregel wordt ter kennis van de weggebruikers gebracht door het aanbrengen van de overlangse markeringen, nl. witte onderbroken strepen, zoals is voorzien in artikel 72 van het KB van 01.12.1975.
Artikel 3: Er wordt in de Kerkstraat een verhoogde inrichting (verkeersplateau) aangelegd op het kruispunt met de Kreupelstraat.
De verhoogde inrichting wordt ter kennis van de weggebruikers gebracht door het plaatsen van de volgende verkeerssignalisatie:
Artikel 4: In de Kerkstraat (N459), aan weerszijden van de toegangspoort naar het gemeentelijk domein, worden twee parkeerplaatsen ingericht waar het parkeren voorbehouden is voor voertuigen die gebruikt worden door personen met een handicap.
Deze verkeersmaatregel wordt ter kennis gebracht van de weggebruikers door het plaatsen van een verkeersbord E9a met symbool (pictogram) type VIId, overeenkomstig artikel 70.2.1.3°c van het KB van 01.12.1975.
Artikel 5: In de Kerkstraat (N459), ter hoogte van Kerkstraat 1, wordt 1 parkeerplaats afgebakend waar beperkte parkeertijd (blauwe zone) wordt ingevoerd, waarbij er tussen 7.00 en 18.00 uur maximum 30 minuten mag worden geparkeerd.
Deze verkeersmaatregel wordt ter kennis van de weggebruikers gebracht door:
Artikel 6: In de Kerkstraat (N459), aan de straatkant met onpare huisnummers, begrepen tussen Kerkstraat 9 t.e.m. Kerkstraat 21, wordt er parkeerverbod ingevoerd.
Deze verkeersmaatregel wordt ter kennis van de weggebruikers gebracht door het plaatsen van de verkeersborden E1 met opwaartse pijl (begin reglementering) en neerwaartse pijl (einde reglementering).
Artikel 7: Op de Kerkstraat (N459), begrepen tussen de Reigersvliet en de grens met Dentergem, wordt langs beide zijden van de openbare weg een fietspad ingericht.
Deze verkeersmaatregel wordt ter kennis van de weggebruikers gebracht door het plaatsen van verkeersborden D7, overeenkomstig artikel 69.3 van het KB van 01.12.1975.
Artikel 8: Er wordt in de Kerkstraat een oversteekplaats voor voetgangers aangebracht ter hoogte van:
Deze oversteekplaatsen voor voetgangers worden afgebakend door middel van de dwarsmarkeringen evenwijdig met de as van de rijbaan overeenkomstig artikel 76.3 van het KB van 1 december 1975.
Tevens worden de oversteekplaatsen voor voetgangers aangeduid met de verkeersborden F49 zoals is voorzien in artikel 71.2 van het KB van 1 december 1975.
Artikel 9: Er wordt in de Kerkstraat (N459) een verbod van rechts afslaan, afslaan van Kerkstraat naar de Herdersstraat, ingevoerd voor bestuurders van voertuigen waarvan de massa in beladen toestand hoger is dan 5.5 ton.
Deze verkeersmaatregel wordt ter kennis gebracht van de weggebruikers door het plaatsen van een verkeersbord C31b met onderbord "+5.5 ton". Er wordt tevens een aanwijsbord geplaatst met het gewenst te volgen traject.
Artikel 10: Dit reglement heeft betrekking op een gewestweg en wordt ter goedkeuring overgemaakt aan het Vlaams Gewest - Departement Mobiliteit en Openbare Werken van de Vlaamse Overheid.
Het reglement treedt in werking na goedkeuring ervan door het Vlaamse Gewest.
Artikel 11: Bij goedkeuring van huidig gecoördineerd aanvullend reglement wordt het gecoördineerd aanvullend verkeersreglement d.d. 28 februari 2023 opgeheven.
Artikel 12: Na goedkeuring wordt het reglement bekendgemaakt overeenkomstig de artikelen 330, 285 §1 en 286 §1 van het decreet lokaal bestuur en wordt tevens een afschrift ervan gestuurd naar: