Artikel 1: De Posthoornstraat, begrepen tussen de Rijksweg (N43) en de spooroverweg (Posthoornstraat-Kruishoutemstraat), wordt als een voorrangsweg ingericht ten opzichte van al de erop uitkomende zijstraten.
Deze verkeersmaatregel wordt ter kennis van de weggebruikers gebracht door het plaatsen van de hierna vermelde verkeerssignalisatie:
1. Voor het verkeer rijdend in de Posthoornstraat, richting spooroverweg - in de onmiddellijke nabijheid van de hiernavolgende kruispunten:
2. Voor het verkeer rijdend in de Posthoornstraat, richting Rijksweg - in de onmiddellijke nabijheid van de hiernavolgende kruispunten:
3.
Er wordt tevens een dwarsstreep, door witte driehoeken, zoals is voorzien in artikel 76.2 van het KB van 01.12.1975, aangebracht haaks op de rand van de rijbaan waar de bestuurders zo nodig moeten stoppen en voorrang verlenen ingevolge het verkeersbord B1 in de:
4.
Er wordt tevens een stopstreep, gevormd door een witte doorlopende streep, zoals is voorzien in artikel 76.1 van het KB van 01.12.1975, aangebracht haaks op de rand van de rijbaan waar de bestuurders moeten stoppen ingevolge het verkeersbord B5 in de:
Artikel 2: Er wordt in de Posthoornstraat een oversteekplaats voor voetgangers aangebracht:
Deze verkeersmaatregel wordt ter kennis van de weggebruikers gebracht door het plaatsen van de borden F49 aan de oversteekplaats t.h.v. de Haarzakstraat en Posthoornstraat 70a.
De oversteekplaatsen voor voetgangers wordt afgebakend door witte banden, evenwijdig met de as van de rijbaan zoals is voorzien bij artikel 76.3 van het KB van 01.12.1975.
Artikel 3: In de Posthoornstraat, op de parkeerstrook voor huisnummers 66 en 68, wordt beperkte parkeertijd (blauwe zone) ingevoerd, waarbij er tussen 7.00 en 18.00 uur maximum 30 minuten lang mag worden geparkeerd.
Deze verkeersmaatregel wordt ter kennis gebracht van de weggebruikers door het plaatsen van:
Artikel 4: In de Posthoornstraat, begrepen tussen de Rijksweg (N43) en de spooroverweg (Posthoornstraat-Kruishoutemstraat), wordt een parkeerverbod ingevoerd, uitgezonderd op de voorziene parkeerzones. Het parkeerverbod wordt ingevoerd:
Deze verkeersmaatregel wordt ter kennis gebracht van de weggebruikers door het plaatsen van:
Artikel 5: In de Posthoornstraat, begrepen tussen de N43 en de Haarzakstraat, wordt op de parkeerstrook parkeren toegelaten uitsluitend voor motorfietsen, personenauto’s, auto’s voor dubbelgebruik en minibussen.
De verkeersmaatregel wordt ter kennis gebracht van de weggebruikers door het plaatsen van het verkeersbord E9b (begin reglementering – met opwaartse pijl Gxa en einde reglementering – met neerwaartse pijl Gxb).
Artikel 6: In de Posthoornstraat, t.h.v. de gemeentelijke loods, worden twee parkeergelegenheden voorbehouden voor elektrisch laden, waarvan één voor autodelen.
Deze verkeersmaatregel wordt ter kennis van de weggebruikers gebracht door het plaatsen van het verkeersbord E9a met op de ene parkeerplaats onderbord type VIIb (elektrisch laden) en op de andere parkeerplaats onderbord met vermelding autodelen, overeenkomstig artikel 70.2.1.3° van het Algemeen Reglement op de politie van het Wegverkeer.
Artikel 7: Het reglement treedt in werking op 1 januari 2024.
Artikel 8: Bij goedkeuring van huidig gecoördineerd aanvullend reglement wordt het gecoördineerd aanvullend verkeersreglement d.d. 29 juni 2021 opgeheven op 1 januari 2024.
Artikel 9: Dit reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de Vlaamse minister van Mobiliteit - Departement Mobiliteit en Openbare Werken van de Vlaamse Overheid.
Artikel 10: Na goedkeuring wordt het reglement bekendgemaakt overeenkomstig de artikelen 330, 285 §1 en 286 §1 van het decreet lokaal bestuur en wordt tevens een afschrift ervan gestuurd naar: