Artikel 1: In de Olsenestraat, begrepen tussen de Waalstraat en de Kastanjelaan, wordt beperkt éénrichtingsverkeer ingevoerd waarbij de toegelaten rijrichting deze is van de Kastanjelaan naar de Waalstraat toe.
Deze verkeersmaatregel wordt ter kennis van de weggebruikers gebracht door het plaatsen van de verkeersborden F19 met onderbord M5 en C1 met onderbord M3. Deze verkeersborden dienen herhaald te worden na ieder kruispunt.
In de Waalstraat wordt er een verkeersbord C31a (verboden links) en C31b (verboden rechts), beiden met onderbord M3, geplaatst en dit met betrekking tot de Olsenestraat.
Artikel 2: In de Olsenestraat wordt aan beide zijden een fietspad ingericht, vanaf het kruispunt Waalstraat tot het kruispunt met de Kastanjelaan (inclusief het kruispunt Kastanjelaan enkel aan westelijke zijde).
Deze verkeersmaatregel wordt ter kennis van de weggebruikers gebracht door het aanbrengen van de overlangse markeringen, zoals is voorzien in artikel 74 van het KB van 1 december 1975, nl. twee evenwijdige witte onderbroken strepen.
Artikel 3: Er wordt in de Olsenestraat een verhoogde inrichting (verkeersplateau) aangelegd op de kruispunten Olsenestraat - Waalstraat en Olsenestraat - Houtstraat.
Deze verkeersmaatregel wordt ter kennis van de weggebruikers gebracht door het plaatsen van de verkeersborden F87 en A14.
Artikel 4: In de Olsenestraat, aan de overzijde van de Wielkensstraat, wordt een parkeerverbod ingevoerd vanaf 10 meter voor het kruispunt tot 10 meter voorbij het kruispunt.
Deze verkeersmaatregel wordt ter kennis gebracht van de weggebruikers door het aanbrengen van gele onderbroken strepen op de boordsteen van het trottoir of op de werkelijke rand van de rijbaan zoals voorzien in het artikel 75.1.2° van het KB van 1 december 1975.
Artikel 5: In de Olsenestraat, aan de zijde van de pare huisnummers, begrepen tussen Olsenestraat 52 en 118 en tussen Olsenestraat 134 en 154, wordt het parkeren verplicht op de berm.
Deze verkeersmaatregel wordt ter kennis van de weggebruikers gebracht door het plaatsen van de verkeersborden E9e met opwaartse pijl (begin reglementering) en neerwaartse pijl (einde reglementering), zoals is voorzien in artikel 70.2.1 van het KB 1 december 1975.
Artikel 6: In de Olsenestraat, begrepen tussen Warandestraat en Houtstraat, is het verkeer in de beide richtingen verboden voor bestuurders van voertuigen gebruikt voor het vervoer van zaken waarvan de massa in beladen toestand hoger is dan 3,5 ton, uitgezonderd plaatselijke bediening’.
Deze verkeersmaatregel wordt ter kennis van de weggebruikers gebracht door het plaatsen van het verkeersbord C23 aangevuld met de onderborden ‘+ 3,5 ton’ en ‘uitgezonderd plaatselijke bediening’.
Artikel 7: In de Olsenestraat, begrepen tussen de Warandestraat en de Zaubeek wordt in de beide richtingen, een fietspad ingericht.
Deze verkeersmaatregel wordt ter kennis van de weggebruikers gebracht door het plaatsen van de verkeersborden D7. Deze verkeersborden dienen herhaald te worden na iedere aansluiting van een openbare weg met de Olsenestraat.
Artikel 8: In de Olsenestraat worden wegversmallingen gerealiseerd door middel van hindernissen ter hoogte van Olsenestraat 147/164 en ter hoogte van de Zaubeek.
Deze verkeersmaatregel wordt ter kennis van de weggebruikers gebracht door het plaatsen van de volgende verkeerssignalisatie:
Verkeersborden A7a met onderbord type Ia in beide richtingen
Ter hoogte van de wegversmalling Olsenestraat 147/164:
Ter hoogte van de wegversmalling aan de Zaubeek:
Artikel 9: In de Olsenestraat, t.h.v. huisnummer 5, worden twee parkeergelegenheden voorbehouden voor elektrisch laden.
Deze verkeersmaatregel wordt ter kennis van de weggebruikers gebracht door het plaatsen van het verkeersbord E9a met onderbord type VIIb (elektrisch laden), overeenkomstig artikel 70.2.1.3° van het Algemeen Reglement op de politie van het Wegverkeer.
Artikel 10: Dit reglement treedt in werking op 1 augustus 2025.
Artikel 11: Bij goedkeuring van onderhavig verkeersreglement wordt het gecoördineerd aanvullend reglement inzake de Olsenestraat, aangenomen in de zitting van de gemeenteraad van 28 juni 2022 opgeheven met ingang van 1 augustus 2025.
Artikel 12: Dit reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de Vlaamse minister van Mobiliteit - Departement Mobiliteit en Openbare Werken van de Vlaamse Overheid.
Artikel 13: Na goedkeuring wordt het reglement bekendgemaakt overeenkomstig artikels 330, 285 §1 en 286 §1 van het decreet lokaal bestuur en wordt tevens een afschrift ervan gestuurd naar: